Bencivenga uvádí sedmipísmenný akronym, který vychází z teze, že všechno podstatné a povedené už bylo vymyšleno. Ten akronym zní SCAMPER (doslova něco jako „trysk“).

Autorem akronymu není sám Gary Bencivenga, alébrž Alex Osbourne, označovaný za otce „brainstormingu“.

Návod k použití akronymu je následující: Pokud uvažujete o novém sloganu, produktu, trhu, nabídce nebo čemkoli podobném, vezměte prověřené řešení a „zpracujte ho“ těmito způsoby:

  • S = Substitute (nahraďte – jeden z prvků osvědčeného řešení nějakým novým, překvapivým, současným)
  • C = Combine (kombinujte – prověřené a úspěšné prvky ze dvou či více zdrojů)
  • A = Adapt (přizpůsobte – úspěšný slogan, produkt či nabídku z jiného oboru)
  • M = Modify, minify, magnify (upravte, zmenšete, zvětšete – kterýkoli prvek)
  • P = Put to other uses (doplňte jiné využití – kdo jiný by danou věc mohl využít a proč)
  • E = Eliminate (odstraňte některý z prvků, který se vždy využívá, a sledujte, co se stane)
  • R = Rearrange, reverse or redefine (přeskupte, obraťte, předefinujte – kteroukoli součást produktu, prodejního procesu nebo problému, se kterým bojujete)

Tolik tedy SCAMPER. Sedm písmen, ale celkem jedenáct úkonů – proto ten jedenáctinásobný nárůst kreativity. Zajímaly-li by vás konkrétní příklady využití SCAMPERu, doporučím vám zdrojový článek.

Samozřejmě jsem se pokoušel zachovat akronymní kouzlo celé poučky. Ovšem ve chvíli, kdy jsem se upachtěně dopracoval k „nakopu do“ (nahraďte, kombinujte, přizpůsobte, upravte, doplňte, odstraňte), jsem toho raději nechal.

Budete-li mít nápad, jak tento akronym vkusně dokončit (případně i s přeformulováním českých ekvivalentních sloves), budu rád. Do té doby doporučuji k zapamatování hezké slovo SCAMPER.

Zdroj: The 7-Letter Word That Instantly Multiplies Your Creativity 11-Fold

Copywriting podle Bencivengy

Navštivte přehled všech článků o Garym Bencivengovi.

Gary Bencivenga – 7 písmen, která 11krát zvýší vaši kreativitu
Štítky:    

1 komentář u „Gary Bencivenga – 7 písmen, která 11krát zvýší vaši kreativitu

  • 3. 9. 2008 (15:13)
    Trvalý odkaz

    Vtípek s NAKOPU mě opravdu dostal. Asi že je tam jakoby mimoděk nebo že jsem tenhle druh humoru v podobném článku nečekal. Každopádně děkuji dvakrát (za informace i za smích).

Komentáře nejsou povoleny.

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookies. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít