Jak jsem se pochlubil v jednom z předchozích příspěvků, začal jsem se trochu víc zajímat o práci Garyho Bencivengy. Bude-li prostor, rád bych spáchal krátký seriál, ve kterém shrnu poznatky, které mě v souvislosti s touto legendou světového copywritingu zaujaly.

Gary Bencivenga je obecně považován za jednoho z nejlepších copywriterů současnosti. Nic na tom nemění ani fakt, že už se částečně odebral na odpočinek a nepřijímá nové klienty (no, aspoň něco máme společného – myslím konkrétně ta tři poslední slova).

Bencivenga je typickým představitelem přímého marketingu. Netvořil tedy například scénáře pro televizní reklamy, ale zaměřoval se na klasické novinové inzeráty, „direct maily“ a podobné součásti marketingového mixu.

Čím mě zaujal

  • je nejen uznávaným teoretikem, ale především mimořádně úspěšným praktikem,
  • učil se od klasiků, jakými byli David Ogilvy a John Caples, ale přidal vlastní poznatky, které ještě více odpovídají současnosti,
  • jeho metody v oblasti direct marketingu jsou z mého pohledu velmi dobře aplikovatelné při psaní textů pro webové stránky,
  • i na svých „nekomerčních“ stránkách ukazuje, že umí opravdu hodně dobře psát.

K tomu poslednímu bodu: Když už mám číst něco v angličtině, tak to musí stát za to. Ztrácím totiž motivaci ještě snadněji než u českých textů. Garyho texty mě chytily a nepustily.

Zdroje informací

Na českém webu se toho o Bencivengovi moc najít nedá. Vlastně jediným českým textem, který Bencivengu cituje a který se mi podařilo najít, je článek o marketingových titulcích od Jiřího Bednáře z roku 2004.

Ani na anglické Wikipedii toho o Bencivengovi moc nenajdete. Je sice uveden v seznamu slavných copywriterů, ale jako jediný ze seznamu nemá zpracované své vlastní heslo.

Proto v seriálu budu vycházet hlavně z jeho vlastních stránek Bencivenga Bullets a také z rozhovoru, který s ním vedl Clayton Makepeace.

Ten je sice zahájen a prokládán lehce vatózními dialogy ve formě komplimentů a ryze osobních dotazů, ale dá se z něj zjistit leccos zajímavého o Garyho životě a práci.

Tolik tedy úvodem. Snad mi vydrží odhodlání a nějaký ten seriálek opravdu vznikne a snad to taky vy vydržíte se mnou.

P. S. První hloupost. Samozřejmě jsem si měl nejdřív napsat pár dílů „do zásoby“ a pak teprve vyrukovat s úvodníkem. Ale nějak mi to nedá. Navíc hrozí, že bych si to mohl ve slabší chvilce rozmyslet…

Copywriting podle Bencivengy

Navštivte přehled všech článků o Garym Bencivengovi.

Gary Bencivenga – pár slov na úvod
Štítky:    

4 komentáře u „Gary Bencivenga – pár slov na úvod

  • 30. 6. 2008 (15:54)
    Trvalý odkaz

    Pěkně si nás namlsal na další díly. Kdo ví, třeba přijdou na řadu i další z top copywriterů…

    Reagovat
  • 30. 6. 2008 (21:39)
    Trvalý odkaz

    Michale, díky za doplnění odkazu. Původně jsem myslel, že ho zveřejním o něco později, až se trochu rozepíšu o Garyho konkrétních metodách, ale proč to odkládat. :-)

    Je pravda, že jinak tenhle odkaz člověk dostane (aspoň pokud jsem něco nepřehlédl) až ve chvíli, kdy se přihlásí k odběru jednotlivých „lekcí“.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookies. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít