Potřebujete naplnit své stránky obsahem a nemáte čas ani náladu o tom moc přemýšlet? Chcete psát v duchu současných trendů, a nevynechat tedy žádné populární slovo typu „flexibilita“, „implementace“, „realizace“ či „filosofie“?

Dovolil jsem si sepsat malý přehled několika z nejčastěji používaných obsahových fragmentů, z nichž jsou tvořeny texty řady firemních prezentací. Tyto fragmenty stačí už jen libovolně poskládat dohromady, doplnit přehled produktů či služeb, a máte hotovo.

Poznámka na okraj: Nepředpokládám, že by mě v tomto duchu chtěl někdo z čtenářů napadnout, ale pro jistotu podotýkám, že nepovažuji níže uvedené fráze za a priori špatné. Jejich problém spíš spočívá (jak už to u floskulí bývá) v jejich nadužívání a drobné „významové vyprázdněnosti“.

Slovníček lenošného copywritera

(Hesla nejsou řazena nikterak systematicky, neřkuli abecedně. Obohacení prostřednictvím komentářů vítáno.)

  • individuální přístup
  • profesionální realizace projektů
  • řešení na míru
  • komplexní návrh řešení a jejich implementace
  • váš partner pro…
  • vzájemná důvěra
  • mladý, dynamický tým/mladá, dynamická společnost
  • časová flexibilita
  • špičková řešení
  • s ohledem na vaše přání a potřeby
  • vzájemná spolupráce
  • paleta/portfolio služeb, ze kterých si určitě vyberete
  • naše filosofie/naše krédo
  • nejdůležitější hodnotou je pro nás spokojený zákazník
  • naším cílem je…
  • … bereme jako výzvu

Šablona lenošného copywritera

[název firmy] – váš partner pro [zaměření firmy]

Naším cílem je nabídnout vám profesionální realizaci projektů v oblasti [zaměření firmy]. Jsme mladá, dynamická společnost, jejíž filosofií je maximální časová flexibilita, individuální přístup ke každému klientovi a realizace špičkových řešení ušitých na míru, s ohledem na vaše přání a potřeby.

V oblasti [zaměření firmy] vám nabízíme komplexní návrh řešení i jejich implementaci. Nabízíme široké porfolio služeb, ze kterých si určitě vyberete. Každý projekt vnímáme individuálně a bereme ho jako výzvu. Nejdůležitější hodnotou je pro nás spokojený zákazník.

Věříme, že naše spolupráce založená na vzájemné důvěře a partnerství bude oboustranným přínosem.

Instantní copywriting – slovníček textařských klišé
Štítky:

11 komentářů u „Instantní copywriting – slovníček textařských klišé

  • 5. 3. 2008 (16:41)
    Trvalý odkaz

    A přesně tohle někteří sami požadují. Ono stejně moc možností není, pokud nechceš psát „Nemáme žádné zkušenosti, ale ani co dělat, tak si poslechnem, co chcete a podle vašich (i špatných) představ vám něco ukuchtíme.“ (nadsázka)

    Reagovat
  • 5. 3. 2008 (17:32)
    Trvalý odkaz

    A to ještě neznáte Sloganizer! :-)

    Reagovat
  • 5. 3. 2008 (18:23)
    Trvalý odkaz

    Timhle jsi si IMHO vykopal hrob, protoze ted uz vsichni vi jak se to dela ;)
    No ale vypada to celkem dobre, na to ze staci dosadit par slov, ale ne, to se mi jen zda, protoze tohle ma na webu vlastne kazda mlada dynamicka spolecnost, jejiz filosofií je maximalní časová flexibilita…

    2Marty: No v oblasti webu sem zacatecnik a spravuju web jedne klientce (no proste zenske :o), ktera se vyziva ve fialovo-stribrnych kombinacich, tak kdyz me je 15 a ji 35, tak mam trochu strach si stat za necim, co povazuju za vhodnejsi. (BTW vy by jste nevymenili navrhovany faridah.cz/obecny_navrh.jpg za soucasny faridah.cz? – soucasny sem teda nedelal ja, takze se tam ani nemuzu podepsat)

    Reagovat
  • 5. 3. 2008 (22:24)
    Trvalý odkaz

    Díky, výborné! Miluju ty vatózní monology…
    Možná ještě:

    1. Zajistíme Vám vše od A až po Železo (a na klíč!).
    2. Nabízíme kvalitu za dobrou cenu.
    3. Chci také dobré KLIŠÉ »
    Reagovat
  • 5. 3. 2008 (22:46)
    Trvalý odkaz

    Ale má to obrovskou výhodu pro překladatele: Nemusí se při tom přemýšlet a rychle se vydělává. :)

    Reagovat
  • 6. 3. 2008 (9:08)
    Trvalý odkaz

    Moc díky všem za přínosné komentáře. Michale, ten generátor fakticky stojí za to, trochu mi to připomnělo Básníky – teď už chybí jenom: „Levně nakoupit, draho prodat a pozdě proplácet faktury.“ :-)

    Reagovat
  • Pingback:AI a copywriting – Jak dopadne souboj člověka se strojem? - Nejlepší copywriter

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookies. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít