Potřebujete naplnit své stránky obsahem a nemáte čas ani náladu o tom moc přemýšlet? Chcete psát v duchu současných trendů, a nevynechat tedy žádné populární slovo typu „flexibilita“, „implementace“, „realizace“ či „filosofie“?
Dovolil jsem si sepsat malý přehled několika z nejčastěji používaných obsahových fragmentů, z nichž jsou tvořeny texty řady firemních prezentací. Tyto fragmenty stačí už jen libovolně poskládat dohromady, doplnit přehled produktů či služeb, a máte hotovo.
Poznámka na okraj: Nepředpokládám, že by mě v tomto duchu chtěl někdo z čtenářů napadnout, ale pro jistotu podotýkám, že nepovažuji níže uvedené fráze za a priori špatné. Jejich problém spíš spočívá (jak už to u floskulí bývá) v jejich nadužívání a drobné „významové vyprázdněnosti“.
Slovníček lenošného copywritera
(Hesla nejsou řazena nikterak systematicky, neřkuli abecedně. Obohacení prostřednictvím komentářů vítáno.)
- individuální přístup
- profesionální realizace projektů
- řešení na míru
- komplexní návrh řešení a jejich implementace
- váš partner pro…
- vzájemná důvěra
- mladý, dynamický tým/mladá, dynamická společnost
- časová flexibilita
- špičková řešení
- s ohledem na vaše přání a potřeby
- vzájemná spolupráce
- paleta/portfolio služeb, ze kterých si určitě vyberete
- naše filosofie/naše krédo
- nejdůležitější hodnotou je pro nás spokojený zákazník
- naším cílem je…
- … bereme jako výzvu
Šablona lenošného copywritera
[název firmy] – váš partner pro [zaměření firmy]
Naším cílem je nabídnout vám profesionální realizaci projektů v oblasti [zaměření firmy]. Jsme mladá, dynamická společnost, jejíž filosofií je maximální časová flexibilita, individuální přístup ke každému klientovi a realizace špičkových řešení ušitých na míru, s ohledem na vaše přání a potřeby.
V oblasti [zaměření firmy] vám nabízíme komplexní návrh řešení i jejich implementaci. Nabízíme široké porfolio služeb, ze kterých si určitě vyberete. Každý projekt vnímáme individuálně a bereme ho jako výzvu. Nejdůležitější hodnotou je pro nás spokojený zákazník.
Věříme, že naše spolupráce založená na vzájemné důvěře a partnerství bude oboustranným přínosem.
A přesně tohle někteří sami požadují. Ono stejně moc možností není, pokud nechceš psát „Nemáme žádné zkušenosti, ale ani co dělat, tak si poslechnem, co chcete a podle vašich (i špatných) představ vám něco ukuchtíme.“ (nadsázka)
A to ještě neznáte Sloganizer! :-)
Timhle jsi si IMHO vykopal hrob, protoze ted uz vsichni vi jak se to dela ;)
No ale vypada to celkem dobre, na to ze staci dosadit par slov, ale ne, to se mi jen zda, protoze tohle ma na webu vlastne kazda mlada dynamicka spolecnost, jejiz filosofií je maximalní časová flexibilita…
2Marty: No v oblasti webu sem zacatecnik a spravuju web jedne klientce (no proste zenske :o), ktera se vyziva ve fialovo-stribrnych kombinacich, tak kdyz me je 15 a ji 35, tak mam trochu strach si stat za necim, co povazuju za vhodnejsi. (BTW vy by jste nevymenili navrhovany faridah.cz/obecny_navrh.jpg za soucasny faridah.cz? – soucasny sem teda nedelal ja, takze se tam ani nemuzu podepsat)
A co „stabilni firma“?
Z mladické nerozvážnosti jsem kdysi spáchal Generátor Manažerských Doporučení, viz
http://dingbatway.com/hogwash/,
který se může citovaným firmám stát cenným pomocníkem na jejich cestě do nadnárodních výšin.
Díky, výborné! Miluju ty vatózní monology…
Možná ještě:
Ale má to obrovskou výhodu pro překladatele: Nemusí se při tom přemýšlet a rychle se vydělává. :)
Moc díky všem za přínosné komentáře. Michale, ten generátor fakticky stojí za to, trochu mi to připomnělo Básníky – teď už chybí jenom: „Levně nakoupit, draho prodat a pozdě proplácet faktury.“ :-)
Doplnil bych alternativu k „mladá, dynamická společnost“ a sice „máme dlouhou tradici“ :)
Jeste taky
„Nyní navíc jako bonus dárek zdarma“
Pingback:AI a copywriting – Jak dopadne souboj člověka se strojem? - Nejlepší copywriter