Vymyslet atraktivní, snadno zapamatovatelný a unikátní název společnosti, produktu, služby nebo internetového projektu dá většinou pořádně zabrat. Rady profesionálů, jak při výběru názvu postupovat, bych rád shrnul v minisérii příspěvků na toto téma.

Názvy včera a dnes

Když člověk čte o tom, jak vznikaly mnohé z názvů nejvýznamnějších společností současnosti, neubrání se dojmu, že to dřív bylo všechno jednodušší.

Ve Wikipedii si například můžete projít přehled nejvýznamnějších společností a přečíst si o historii vzniku jejich názvů. Zjistíte tak, že někdy stačilo, aby měl spoluzakladatel rád jablka nebo aby za domem zakladatelů tekla říčka příhodného jména, a veleúspěšný obchodní název byl na světě.

V současné době je to přece jenom složitější, a to zvlášť ve vysoce konkurenčních oborech, jako je třeba tvorba webových stránek. Zejména v anglofonních zemích proto některé firmy vynakládají tisíce a desetitisíce dolarů, aby jim specializované týmy vymyslely jméno, které je bude důstojně reprezentovat.

Přestože je někdy vymyšlení atraktivního názvu otázkou náhlého polibku obzvlášť přející múzy, občas nezbývá než k tomuto zapeklitému úkolu přistoupit poněkud systematičtěji. O několik tipů pro tento systematický postup bych se s vámi rád rozdělil. Budu přitom vycházet zejména ze tří zdrojů:

O čem to vlastně bude

Zjednodušeně řečeno se vytváření názvu skládá ze čtyř kroků:

  • 1. Sestavte seznam slov vztahujících se k vaší činnosti.
  • 2. Vytvořte několik variant názvu (mj. s přihlédnutím k šíři vaší působnosti – budete podnikat pouze v tuzemsku, nebo i v zahraničí?).
  • 3. Kriticky své kandidáty zhodnoťte (z hlediska výslovnosti, libozvučnosti, snadné zapamatovatelnosti).
  • 4. Vyberte z kandidátů svého favorita (a nezapomeňte přitom ani na právní hledisko – obchodní rejstřík, registrované ochranné známky apod.).

Budu-li živ a zdráv, budu se těmto jednotlivým krokům věnovat v následujících příspěvcích. Příště začneme tvorbou seznamu klíčových slov.

Jak vytvořit název firmy či produktu – několik slov na úvod

4 komentáře u „Jak vytvořit název firmy či produktu – několik slov na úvod

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookies. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít