Přibližně před měsícem jsem si se zájmem přečetl duo článků Jirky Bureše o preferované délce e-mailových adres. Rád bych na toto téma navázal zajímavým příkladem z praxe.
Chtěl bych totiž vyhlásit neoficiální žebříček nejdelších firemních e-mailových adres, a mám i prvního favorita. V jeho světle se tzv. dlouhé e-mailové adresy popisované na conBLOGu stávají ryze relativním pojmem.
Podoba adres aspirujících na titul má podobu: [jmeno].[prijmeni].[firma]@[specifikace firmy].[partner].cz. Firemní vizitky zřejmě mají formát záložky do hodně velké knihy…
Heh, tak něco takového jsem opravdu ještě neviděl, škoda, že tam ty vizitky také nemají ukázané :) To půjde trumfnout jen těžko.
Na druhou stranu například státní organizace určitě vedou v délce a složitosti části za zavináčem. Dekódovat například email ve tvaru [jmeno].[prijmeni]@prz.pr.ds.mfcr.cz je skutečně lahůdka. Takto skutečně vypadá oficiální email pracovníka finančního úřadu na Praze – západ :)
Je to sice extrém, ale kdyby by někdo masochista…
http://www.abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com/
Jinak, abych nebyl vyloženě mimo mísu (ten vrchní odkaz s článkem moc nesouvisí), tak sice to nejsou tak dlouhé adresy, ale Tesco má jmeno_prijmeni@cz.tesco-europe.com (vč. toho podtržítka). To není moc obvyklé.
Pavel Šindelka: Potvrzuji, je to tak. A když se pak takového člověka zeptáte na na e-mail, jen zarytě mlčí a krčí rameny. Ale znám jednoho, který jej umí nazpaměť a umí jej i hodně rychle nadiktovat, a strašně si libuje v situacích, kdy ho někdo o ten e-mail požádá. Několikrát jsem u toho byl a vždy jsem dopředu litoval tazajícího. :)
Sama o sobě je ta mailová adresa dost dlouhá. A myslím, že její použitelnost zabíjí i odlišnost domény a názvu firmy (FranceCar) a zkratky v e-mailu (FranCar). V e-mailové adrese tedy vůbec není zřejmé, kam člověk píše (resp. co si to kdysi napsal do adresáře). Unikátní.
My chystáme (musíme nachystat) v Lotus Notes adresu „Jmeno Prijmeni/Pododdeleni/Oddelen/LOKACE/FIRMA@Server“. Naštěstí se nezobrazuje v normálních klientech. Na LN to bude mít blahodárný vliv. Např. teď je na pozvánkách z deseti pozvaných lidí bez rolování vidět pět jedinců. Od ledna se tam vejde jeden až dva. Zbytek si vždycky po vytisknutí každý může dopsat tužkou.
> [jmeno].[prijmeni]@prz.pr.ds.mfcr.cz
„prz“? „pr“? Už chybí jenom ten „prd“ :)