Přibližně po 12 letech jsem se odhodlal ke změně operátora. Díky tomu, že se trh s voláním po těch nekonečných letech aspoň trochu rozhýbal, objevily se konečně důvody, abych překonal svou lenost a „změnil lokál“. 

Minulý rok v dubnu jsem napsal článek Čekám na tarif pro asociály. Popsal jsem v něm parametry, které v tehdejších nabídkách – alespoň ve veřejných nabídkách – prostě nebyly k mání.

Dneska už je situace naštěstí trochu jiná. „Revoluční, neomezené“ a nevímjakéjiné tarify tří největších operátorů sice cílí na jiné zákazníky, než jsem já, ale nabídky virtuálních operátorů se mým představám přece jenom začaly blížit. (Jsem telekomunikační analfabet a nehodlám na tom nic měnit, takže jsem si nenastudovával, jakou míru „virtuality“ ti noví operátoři vlastně mají…)

Po pečlivém, asi desetiminutovém rozhodování jsem pro sebe a pro svou hezčí polovičku vybral předplacenku od operátora Mobil.cz, jehož provozovatelem je vydavatelství MAFRA.

Důvody?

Mobilní internet jako odměna za dobití

Mobil.cz inzeruje mobilní internet zdarma. S přimhouřeným okem se to tak dá brát – v podstatě to funguje tak, že po dobití 200 Kč máte 200 MB dat na měsíc zdarma.

Jak se dočtete skoro úplně všude, kde je o Mobil.cz zmínka (třeba na Facebooku), 200 MB je směšných, naprosto nedostačujících atd. atd.

OK. Mně to stačí (a mojí ženě tuplem). Circa 95 procent svého času trávím v dosahu wi-fi, takže mobilní data mám vysloveně jen jako zálohu. A omlouvám se všem, pro které je YouTube každodenním chlebem, ale streamovat videa na mobilu jsem snad ještě nepotřeboval.

A protože 200korunový kredit většinou za měsíc vyčerpám, nemám v tomto směru problém.

Ceny volání a SMS

Ceny volání a SMS jsou, mám pocit, u všech virtuálních operátorů plus minus stejné, takže jsem je ani příliš nezkoumal. U Mobil.cz je to 2,50 Kč/min. volání, respektive 1,50 Kč/SMS. Pro člověka, který přechází z Twista, jsou to ceny jak z jiného světa…

Koupě SIM karty a přenos čísla

SIM karty jsme si koupili v trafice v obchodním domě, který máme asi deset minut od domova. Paní prodavačka sice drobně zazmatkovala a na žádost o dvě SIM karty mi prodala dva dobíjecí kupóny, ale všechno jsme si vyjasnili a rozloučili se v dobrém 🙂

Teď ještě zbývalo přenést číslo. Zvykat si na nové (a nutit svoje okolí, aby si opravovali moje kontaktní údaje), to bych si snad radši nechal vrtat koleno.

Proces přenosu čísla nebudu zdlouhavě popisovat. Jenom bych zmínil, že jak na stránkách Mobil.cz, tak na stránkách T-Mobile je uvedená procedura poměrně dobře popsaná. Přenos proběhl hladce. Všechno bylo možné vyřešit vyplněním dvou krátkých formulářů. Nikdo netelefonoval, nikdo nepřemlouval, nikdo nevyhrožoval. Bod i pro T-Mobile.

V předstihu cca čtyř dnů a potom ještě den předem přišlo od Mobil.cz esemeskou upozornění, že už TO brzo přijde – respektive, byl tam uveden přesný termín 😉 V inkriminovanou noc přenos skutečně proběhl, ráno jsme vyměnili SIM karty a jelo se dál.

Mobilní internet byl v provozu okamžitě. A mojí manželce, které do té doby nefungovaly MMS, začaly „zázračně“ fungovat 😉

V nejrůznějších diskuzích jsem se dočetl, že nějací uživatelé měli (a možná ještě mají) s internetem problémy. Takže předchozí informace opravdu berte jako individuální zkušenost dvou novopečených uživatelů.

Abych jenom nechválil

Ke stoprocentní spokojenosti mi u Mobil.cz v současné době schází dvě věci:

  • SMS brána – ne že by mi bylo líto těch 1,50 Kč za esemesku, ale na klávesnici přece jenom píšu rychleji
  • Možnost přikoupit data – jak jsem psal, za normálních okolností mi 200 mega na měsíc stačí bohatě, ale mít tuhle možnost v záloze by nebylo špatné

Jinak v současnosti opravdu nemám, na co bych si objektivně stěžoval. Myslím, že jestli Mobil.cz zvládne i trochu té krizové komunikace a dotáhne některé nedostatky, má slušnou šanci ukrojit si z tržního koláče slušný kousek.

První zkušenosti s Mobil.cz

24 komentářů u „První zkušenosti s Mobil.cz

  • 23. 6. 2013 (20:39)
    Trvalý odkaz

    Souhlasím s autorem, pokud si vystačíte s FUP 200 MB, pak bonus za dobití v podobě internetu zdarma je bezkonkurenční. Úplně spokojen, ale budu, až se podaří odstranit ještě nějaké drobné porodní bolísky… (problémy s obnovením přeneseného čísla u ztracené SIM a možnost navýšení FUP v měsíci za drobný bakšiš).

    Do linku jsem si dovolil hodit odkaz na srovnávač, kde lze MobilCZ porovnat s dalšími předplacenkami.

    Reagovat
  • 23. 6. 2013 (22:29)
    Trvalý odkaz

    Ve skutečnosti je Mafra pouze prodejcem. Provozovatel je T-mobile, což vysvětluje hladký „přenos čísla“.

    Zkuste, jestli náhodou nebude fungovat klasická SMS brána T-mobilu.

    Dále pokud internet používáte na jednoduché brouzdání po webu + maily v klientu (bez příloh) a je pro Váš telefon Opera Mini, mohl byste celkem obstojně fungovat i s omezenou rychlostí po vyčerpání 200 MB. (Nezapomenout v nastavení zapnout nejvyšší kompresi.)

    Reagovat
  • 25. 6. 2013 (13:11)
    Trvalý odkaz

    U toho přenosu možná nikdo nepřemlouval i proto, že Mobil.cz jede pod sítí T-mobile :). Každopádně díky za článek, přechod také zvažuji. Mám Vodafone, volání za 6,50 a žádný internet. Takže bych si určitě hodně polepšil.

    Navíc… ty trollové na Facebooku jsou leda k smíchu, protože na stránkách mobil.cz je černé na bílém, že takový FUP je jen pro nenáročné uživatele. Takže vlastně pomlouvají něco, co pro ně vůbec uděláno nebylo… a to je dost směšný.

    Reagovat
  • 17. 8. 2013 (22:26)
    Trvalý odkaz

    DOTAZY na autora článku a zároveň majitele SIM karty MOBIL.cz

    Lze u MOBIL.cz dobít kredit i na pobočce České pošty?
    V ceníku MOBIL.cz je uvedeno, že: „Při poskytnutí počátečního kreditu ve výši 200 Kč k zakoupené kartě MOBIL.CZ platí, že kredit ve výši 100 Kč z celkově poskytnutého kreditu je kreditem bonusovým. Bonusový kredit se čerpá jako první.“ Moje otázka: Co je bonusový kredit, na co lze bonusový kredit použít (jak ho lze využít – čerpat) a jaká je platnost bonusového kreditu?
    Díky předem za odpovědi

    Reagovat
  • 19. 8. 2013 (10:54)
    Trvalý odkaz

    Petře, je mi líto, ale na Vaše odpovědi žel zaručenou odpověď neznám. O bonusovém kreditu jsem slyšel až od Vás a následně jsem zmínku o něm našel v obchodních podmínkách (http://www.mobil.cz/…odminky.aspx),viz:

    „Poskytne-li Vám MOBIL.CZ kredit převyšující Vámi uhrazenou finanční částku (bonusový kredit), můžete jej využít pouze k běžnému čerpání Základních Služeb a nemáte nárok na jeho proplacení.“

    (Mohu tedy jen spekulovat, že se tímto slovíčkem Mobil.cz chce bránit situaci, kdy by si někdo koupil kartu, následně okamžitě odstoupil od smlouvy a požadoval vrácení celých 200 Kč – takhle zřejmě dostane jenom stovku. Ale jak říkám, je to jen domněnka…)

    Ohledně dobíjení nevím nic víc, než je uvedeno tady: http://www.mobil.cz/…obil-cz.aspx

    (Já osobně vždycky platím kredit kartou, takže jsem jiné varianty ani nezkoumal.

    Hezký den, Dalibor

    Reagovat
  • 26. 9. 2013 (20:39)
    Trvalý odkaz

    Díky za popsané zkušenosti s Mobil-cz! Sám jsem si už před časem přenesl číslo od Vodafone z předplacené karty k Blesk mobilu. Vše funguje bez problémů. Cena volání za 2,50 Kč/min je dalo by se říci konečně „normální“. (Ceny roamingu mimo EU jsou ale u Blesk mobilu mnohem levnější než u Mobil-cz.)
    Co mě ale na Blesk-mobilu štve, je to, že s nimi není možné komunikovat jinak než za 20Kč za hovor a vůbec ždáná jiná šance není.. (No jasně, mám být rád, že volám za 2,50 a na nic se neptat..)

    Teď chci ale pořídit SIM kartu Mobil-cz pro svojí mámu – nicméně co je trapné je to, že seznam prodejců na stránkách Mobil-cz je zcela k ničemu – v jakékoli prodejně v Kladně a v několika v Praze, kde jsem byl, kde jejich SIM karty mají prodávat, na mě koukali jak na blázna co, že to po nich chci.. Myslím, že jsem jich navštívil už alespoň 15.. Tak nevím – vypadá to spíš, že T-Debile a ta MAFRA nemají moc zájem tyto karty prodávat.. (Na dobírku si jí můžou nechat, to radši pořídím znovu BLESK mobil, který se dá sehnat mnohem jednodušeji)

    K.

    Reagovat
  • 26. 11. 2013 (18:11)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den,mam krátce Mobil.cz a neumím zprovoznit /psát/ SMS, píše mi neustále jiná písmena, zkrátka nedokáži napsat celou větu. Určitě je v tom nějaký háček, jenže na něj nedokáži přijít. Děkuji za pomoc Svobodová

    Reagovat
  • 26. 11. 2013 (19:56)
    Trvalý odkaz

    Paní Svobodová, obávám se, že s tímhle problémem Vám asi nepomůžu. Pokud máte pocit, že se jedná o nějaký zádrhel na straně operátora, zkuste se obrátit přímo na něj. Já jsem se s ničím podobným nesetkal.

    Reagovat
  • 16. 1. 2014 (14:26)
    Trvalý odkaz

    Mám taky Mobil.cz a spokojenost. Ale teď mi začal po vytočení hlásit novou hlášku „Voláte mimo vlastní značku“ – přitom by v platbě neměl být rozdíl, tak nevím, proč to zavedli. Vyúčtování s přehledem plateb k dispozici není, ani po ukončení hovoru se neobjeví údaje o provolané částce, takže nevím, kolik se mi odečítá. Nemám kontrolu. Zajímalo by mě: je možnost nějaké kontroly?

    Paní Svobodové: Asi je to věc nastavení mobilu, aby po napsání prvního písmena se doplnilo celé slovo, tak se má ušetřit čas. Ale mnohdy se netrefí správné slovo a je lepší si tento zlepšovák vypnout. Jak, to vám poradí někdo, kdo zná váš typ mobilu.

    Reagovat
  • 19. 2. 2014 (13:18)
    Trvalý odkaz

    Dobry den,
    vedeli jste, ze pokud ten kdo vam vola a nema operatora Mobil.cz jako vy, zaplati 6,50 Kc za minutu. Je mozne, ze tomu tak neni u vsech operatoru. Mam pocit, ze tomu tak bylo u napr. T-mobile.
    E.

    Reagovat
  • 11. 5. 2015 (17:04)
    Trvalý odkaz

    Internet a levné volání… Měl jsem předtím twist od t-mobile a 200 mi vydrzelo tak ani ne dva tydny. Teď volam bez omezení a dobijim jednou za měsíc. Za mě naprostá spokojenost. Plus ten net je pecka většínou jsem připojen po wifi a tohle je prostě jako zachrana když potřebuju třeba najit rychle spoj nebo něco na netu.

    Reagovat
  • 17. 7. 2015 (16:18)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, koupila sem si simku mobil.cz všechno je aktivované prvním hovorem atd..ale internet pořád mi nejde ..nemůžu nikde najít návod jak mám vyplnit ten přístupový bod :( mám Samsung i9301 Galaxy s3 neo.

    Reagovat
  • 6. 8. 2015 (22:20)
    Trvalý odkaz

    I když dokoupim giga internet pada ,zkoušel jsem řešit s operatorem ale bez vysledku nepomohla ani vyměna telefonu

    Reagovat
  • 25. 10. 2015 (19:07)
    Trvalý odkaz

    Martine, musím upřímně říct, že ano ;-) Možná jediné, co mi chybí, je širší nabídka variant dokoupení dat (a především cenově zajímavější) – 80 MB za 60 Kč nebo 1 GB za 300 Kč mi přijde hodně. Ale celkově opravdu spokojenost.

    Reagovat
  • 7. 11. 2015 (23:54)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den. Chtěla bych nahlásit stížnost na sim kartu mobil.cz. Neustále mi internet vypadává nebo se ani nenačte. Prosím o Vaši radu. Děkuji.

    Reagovat
  • 1. 12. 2015 (20:45)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den,
    prosím jak aktivuji roaming? upozorní mě mobil, až překročím hranice a nabídne zapnutí roamingu nebo musím aktivovat už v ČR? díky

    Reagovat
  • 29. 2. 2016 (20:46)
    Trvalý odkaz

    Mobil.cz je fajn operátor pro milovníky internetu. Za dvě stovky tak serfujete prakticky zadarmo a to nikdo jiný v nabídce nemá.

    Reagovat
  • 26. 3. 2016 (19:07)
    Trvalý odkaz

    Dnes už je to s mobil.cz trošku jiné. Dodatečné balíčky dat už jsou k dispozici a cena volání klesla na 2,2 kč. Myslím že pro většinu lidí je tento operátor výhodný.

    Reagovat
  • 5. 11. 2020 (15:54)
    Trvalý odkaz

    Podle mě pro nenáročně celkem přijatelná varianta :). Mám krátkodobou osobní zkušenost a víceméně spokojenost.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookies. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít