Máte problémy se svou mateřštinou? Činí vám potíže správně se rozhodnout mezi velkými a malými písmeny? Nedokážete určit rozdíl mezi uvozovkami a palci? To vůbec nevadí! Přes to přese všechno se z vás může stát úspěšný reklamní autor. Nevěříte?

Při čtení článku na jednom z nejnavštěvovanějších zpravodajských serverů mi padl zrak na skutečně vydařenou reklamu. Pokud jste s ní dosud neměli tu čest (jako že už jste zřejmě měli), věřím, že vezmete zavděk alespoň amatérským screenshotem.

Screenshot - Zelená karta

Líbí? 🙂

Zvyšte si češtinářské sebevědomí!

11 komentářů u „Zvyšte si češtinářské sebevědomí!

  • 8. 2. 2007 (18:29)
    Trvalý odkaz

    Jen jestli to nepsal osobně někdo z vlády USA. Ještě tam mohlo být pro přilepšení -pernamentní- (-; A takových špeků je kolem dost, možná čím dál víc, protože dnes prostě píše každý…

    Reagovat
  • 8. 2. 2007 (18:36)
    Trvalý odkaz

    S touto reklamou už jsem se setkal, ale protože reklamy nečtu, nikdy jsem si toho nevšiml :-)

    No co, pořád lepší, než když někdo prodává „lízádka“ :-)

    Reagovat
  • 8. 2. 2007 (19:58)
    Trvalý odkaz

    V reklamě se často používají jazykové chyby pro přilákání pozornosti. Člověk na to kouká, říká si „to jsou ale blbci, nabízí to a to a neumí ani česky…“ a už ví, co firma nabízí. A pokud ho ta nabídka zaujme, tak čte dál chyby nechyby.

    Ale to asi nebude tenhle případ, tadyto nevypadá na úmysl.

    Reagovat
  • 8. 2. 2007 (20:29)
    Trvalý odkaz

    llook: Přiznám se, že jsem taky zvažoval, jestli to není schválně, ale přijde mi, že tohle není zrovna ten typ úmyslných chyb.

    Navíc mám pocit, že páchat chyby za účelem přilákání pozornosti je jednak trošku nevychované a jednak poněkud kontraproduktivní.

    Pokud narazím na reklamu, v níž se to hemží chybami, ani mě nenapadne, abych na ni kliknul, natož abych si od takové firmy cokoli objednal. Ale rozhodně netvrdím, že to tak vnímají všichni…

    Reagovat
  • 9. 2. 2007 (7:57)
    Trvalý odkaz

    já při problémech s češtinou používám kontrolu pravopisu v Mozille a s tím jak jsem upgradoval na 2.0 dělám mnohem méně chyb v komentářích na cizích blozích a při psaní příspěvků (ale doma mám nějakou straší verzi takže to není úplně ideální :(

    Reagovat
  • 9. 2. 2007 (17:06)
    Trvalý odkaz

    Ůmyslná jayzková chzba musí být tak blbá, aby budila dojem ftipné aktualizace, a né dojem negramotnosti autora. Jedině tak může správně upoutat pozornost, aniž by působila kontraproduktivně.

    Reagovat
  • 7. 3. 2007 (17:01)
    Trvalý odkaz

    Zrovna nedávno jsem se v nějakém charitativním inzerátu typu „naše Janička má tu a tu chorobu, přispějte, účet u této organizace“ dočetla „kdyby jste nám přispěli“  – no uznejte, inzerát významné charitativní organizace na stránkách hlavního zpravodajství…
    Je mi líto, ale na Janičku nepřispěju ani korunou, protože když se mohou zmýlit v textu, jak mohu vědět, že se nezmýlili v čísle účtu? A co když si pak za moje peníze někdo koupí dalšího frťana luxusního alkoholu, zatímco chudák Janička bude dál na Sunaru?

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookies. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít